Rujukan Exam Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & A29

Alhamdulillah, semalam tamat sudah exam Pegawai Eksekutif LHDN 41. Kami sangat berbangga dan gembira kerana ramai calon yang sudah mendapatkan rujukan dari kami memberi respon yang sangat positif. Untuk kali ini, kami mahu membantu calon exam Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 dan A29 pula. Exam bakal diadakan pada 3 Oktober ini. Sudahkah anda menyemak sama ada anda terpilih untuk menjalani exam ini atau tidak? Sila semak di sini:-

→ Link semakan => Peg Kawalan Trafik Udara Gred A41

→ Link semakan => Pen. Peg Kawalan Trafik Udara Gred A29

 

Rujukan Exam Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & A29

Rujukan Exam Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & A29

ANDA SEDANG BERSAING DENGAN PULUHAN RIBU CALON EXAM YANG LAIN. TAKKAN NAK TENGOK SAJA?

Nak mudah, join channel khas Telegram kami untuk jimatkan masa. Cepat anda dapat info! Klik link di bawah untuk join.

=> https://t.me/pegawaikawalantrafikudara <=

Dan, isikan nama dan email anda di bawah ini untuk terus ke WAITING LIST kami. 

Exam Pegawai dan Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara ini yang dijalankan pada 3 Oktober 2017 nanti diadakan secara online. Kami tahu bahawasanya para calon pun sedar nak lulus dalam exam kerja kerajaan seperti bukanlah perkara yang mudah dan boleh dipandang enteng. 

Anda perlu melakukan banyak persediaan dan ulang kaji. Kalau adalah calon-calon yang acuh tak acuh, sambil lewa sahaja atas alasan exam ini exam online, boleh hentam saja jawapan, maka nasihat kami kepada calon itu, lupakan sajalah. Yang bertungkus-lumus study pun susah nak lulus apatah lagi mereka yang sambil lewa. 

Di sini kami beri rujukan khas exam Pegawai Kawalan Trafik Udara kepada calon-calon yang betul-betul berusaha sahaja. Kami mahu bantu mereka yang berani, bijak mengambil peluang dan rajin. Dari saat artikel ini ditulis, calon ada masa seminggu lebih lagi untuk study. Jadi banyak masa lagi. Jangan risau walaupun kami kata exam  ni susah nak lulus, tapi dengan teknik yang betul, anda pasti lulus Insyaallah. Janji study je bahan rujukan yang kami bagi nanti ye. Jangan peram atau tunggu last minute. Kalau anda study awal, anda boleh memberi otak anda tempoh bertenang untuk menjawab exam nanti dengan rileks.

Nak tahu macam mana nak dapat bahan rujukan sah ini tolong baca sampai habis artikel ini.

 

Di sini kami ada beberapa soalan untuk anda. Jawab dengan jujur pada diri sendiri ya kerana ianya sangat penting dalam menentukan tahap persediaan anda untuk menghadapi exam:-

  • Buku apa yang anda baca?
  • Berapa buah buku yang anda baca?
  • Adakah anda mengetahui format exam yang anda akan duduki ini?
  • Adakah anda tahu bagaimana bentuk soalannya?
  • Berapa peratuskah anda yakin info yang anda study dalam buku-buku tadi akan masuk dalam soalan exam?
  • Oh ya, buku-buku yang anda baca buat bahan study ni versi tahun bila?

Tahukah anda, 90% calon exam SPA seperti ini GAGAL kerana FAKTOR REMEH iaitu TAK TAHU FORMAT SOALAN? Ya, bukan sebab mereka tak study. Ramai calon yang study awal-awal lagi, betapa banyaknya buku mereka baca tapi akhirnya satu pun tak keluar dalam exam!

Itu faktor utama. Selain dari itu kami kongsi faktor-faktor lain yang membuatkan calon exam gagal:-

  • Mentaliti yang negatif -> “jawapan boleh Google” (padahal sebenarnya tidak)
  • Buat group jawab soalan sama-sama dengan kawan-kawan akhirnya konfius dan jawab salah.
  • Baca terlalu banyak buku sampai terima terlalu banyak input tapi akhirnya dalam exam lupa dan apa yang dibaca tak masuk.
  • Terkejut tengok bentuk soalan. hehe.
  • Baca terlalu banyak buku sampai terima terlalu banyak input tapi akhirnya dalam exam lupa dan apa yang dibaca tak masuk.

Dan banyak lagi lah…

Macam kami kata di atas tadi, mahu tak kami bantu anda dari segi persediaan dengan memberikan anda satu RUJUKAN yang lengkap, ringkas tapi padat, yang bakal menjimatkan berpuluh jam masa anda study penuh dengan nota ringkas, penerangan format soalan dan contoh soalan? Lagi best, rujukan sebeginilah yang telah membantu lebih 80,000 graduan lulus dalam exam SPA mereka! Anda pasti mahu jadi sebahagian dari mereka kan?

 

Ini yang anda perlukan

RUJUKAN PEPERIKSAAN PEG KAWALAN TRAFIK UDARA A41 & A29

Klikhttps://www.ptdexam.com/dca.htm ]

::VERSI KEMASKINI SEPTEMBER 2017::

Tak mahu buang masa anda, kami terangkan apa yang ada dalam rujukan ini hingga inbox tak henti-henti dengan pertanyaan dari calon lain yang mahukan rujukan ini. 

  • Menjimatkan masa anda! Kami bantu anda dengan penyediaan Nota-Nota ringkas untuk persediaan pantas anda. Anda bakal jimat 36 JAM!
  • Jelas format 2017! Jika anda menggunakan rujukan 2013 – 2016, anda akan mengalami kerugian besar. Format telah diubah! Kami bantu anda faham format terkini!
  • Bagaimana soalan ditanya! Kami bantu anda untuk buang gugup + ‘blur’ peperiksaan online nanti. Contoh-contoh soalan dibina untuk memberikan gambaran jelas kepada anda bagaiman soalan ditanya.

Apa lagi yang ada?

RUJUKAN EXAM PEGAWAI KAWALAN TRAFIK UDARA A41 DAN A29

40 ++Nota Ringkas

Kalau anda nak studi sendiri semua memang berterabur lah. Jadi kami susunkan untuk anda NOTA RINGKAS berkaitan pentadbiran negeri-negara, maklumat asas Kawalan Udara, DTC, dasar-dasar penting, perundangan, ekonomi dan banyak lagi! Anda perlu tahu sebagai senjata persediaan peperiksaan anda!

60++ Contoh soalan seksyen A

Ini bukan soalan ramalan tetapi soalan yang bakal membuatkan anda lebih yakin untuk sesi peperiksaan nanti. Ianya dibina khas untuk memudahkan anda ulangkaji. Soalan melibatkan pengetahuan am termasuk berkaitan penerbangan.

  1. Lapangan Terbang Antarabangsa Senai juga dikenali sebagai
      A. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Ismail Petra
      B. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Ismail – Jawapan
      C. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Azlan Shah
      D. Lapangan Terbang Antarabangsa Tengku Ibrahim

 

40++ Contoh soalan seksyen B

Seksyen B ni mencabar sikit sebab anda perlu fikir dan kira. Ada soalan terus matematik mudah, ada soalan matematik aplikasi dan ada juga soalan berbentuk penyelesaian masalah. Macam soalan IQ lebih kurang. Jadi bahagian ini akan jadi seperti latihan intensif untuk anda!

  1. If 16 X 16 X 16 = 8 X 8 X P, then P = ?
    A 4
    B 8
    C 48
    D 64 – Jawapan

 

Huraian Format Terkini 2017!

Percaya pada kami, faktor utama kegagalan calon adalah kerana tidak tahu format soalan. Anda akan tahu format terkini 2017 yang berbeza dengan 2013-2016. Format terkini seakan tahun 2012 tapi ada beberapa komponen dibuang. Kami tahu!

Pecahan Seksyen

Tahukah anda dalam setiap ‘Seksyen’ terdapat pecahan tambahan yang bakal merungsingkan anda? Tak perlu risau, kami akan tunjukkan kepada anda bagaimana ‘pecahan dalam pecahan’ tersebut!

Rujukan exam Rujukan Exam Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & A29 ini akan diterbitkan tak lama saja lagi. Untuk jadi yang terawal mendapatkannya isikan nama dan email anda dalam WAITING LIST kami di bawah ini.

Lihat apa kata calon yang sangat gembira dapat jawab exam Pegawai Eksekutif LHDN semalam dengan bahan rujukan yang kami beri.

Dan lihat juga antara wajah gembira calon-calon SPA lepas yang dah lulus dalam exam mereka.

Rujukan Exam Pegawai Eksekutif 41 LHDNM 20 September 2017

Rujukan Exam Pegawai Eksekutif 41 LHDNM 20 September 2017

compile2

compile3

Best ke sangat best? Jangan lupa isi nama dan email dalam WAITING LIST dan

join Channel Khas Telegram kami ok!

=> https://t.me/pegawaikawalantrafikudara <=

p/s: Tahniah kerana anda jumpa website kami.  Dapatlah baca rujukan yang ringkas jimat masa tapi padat dan tepat. Bayangkan calon yang tiada rezeki jumpa website kami? Anda bertuah ok! Jangan lepaskan peluang yang datang!

**DISCLAIMER**

PTDEXAM.COM/BLOG tiada kaitan dengan pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Apa yang PTDEXAM.COM/BLOG sediakan adalah bantuan persediaan calon untuk menduduki peperiksaan. Soalan yang disediakan bukan SOALAN BOCOR jauh sekali soalan sebenar peperiksaan. Ianya lebih kepada contoh soalan untuk memudahkan persediaan calon dilengkapi bersama nota-nota persediaan. 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.